TRAINERI2018-09-12T10:05:45+00:00

PSIHOLOG MD. MARIUS TEODOR ZAMFIR

Cursurile Bright Kids sunt concepute și organizate de către Marius Teodor Zamfir : 
✓ Psiholog expert psihologie clinică şi psihologie judiciară 
✓ Membru în Colegiul Psihologilor din România 
✓ Membru în Tabloul Experţilor Psihologi din România
✓ Membru fondator al Asociaţiei pentru Sănătate Mintală a Copilului
✓ Membru fondator al Bright Kids Academy
✓ Experienţă de peste 14 ani în psihologia dezvoltării copilului 
✓ Autor al studiilor legate de fenomenul numit „Autism Virtual”, dezvoltate in proiectul STOP Autismul Virtual! din cadrul Asociaţiei pentru Sănătate Mintală a Copilului
Andreea Bărbulescu:
  • Absolventa a Colegiului National Pedagogic Constanta
  • Absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei
  • Absolventa a programului masteral “Psihologie judiciara si victimologie”
  • Experienta de peste 10 ani in lucrul cu copiii, atat din invatamantul prescolar, si cat si cel primar. 
  • In ultimii 4 ani domeniul sau principal de activitate a fost  interventia terapeutica si recuperarea copiilor cu diverse intarzieri in dezvoltare, prin colaborarea cu psihologul clinician, Marius Zamfir. 

ANDREEA BARBULESCU

ANDRA TODOROVSKI

  • Absolventa a Facultatii de Teatru
  • Fondator și profesor coordonator al trupei de teatru pentru copii Alpha.
  • Pedagog de recuperare atestat de Asociatia Nationala pentru Copii și Adulti cu Autism din Romania
  • Experiență de peste 8 ani în lucrul cu copiii cu și fără întarziere în dezvoltare. 
    Andra marturisește: “Sunt foarte fericită ca am șansa să fac ceea ce iubesc”! Așa cum spunea Lucian Blaga, “Copilăria este inima tuturor varstelor”.
    Motto-ul dupa care se ghideaza este: “Copiii trebuie învățați cum să gandească, nu ce să gandească!”- Margaret Mead

Mirela Barbu

  • Absolventă a facultății de Sociologie și Asistență Socială,Universitatea București,licențiat în Asistenta Sociala-sociopsihopedagogie
  • Masterat în Comunicare managerială și resurse umane SNSPA
  • Pedagog de recuperare,atestat de Asociația Națională pt. Copii si Adulți cu Autism din România    \
  • Curs în “Apariția si dezvoltarea limbajului la copii” – psih. dr. Andreea Olteanu
  • Experienta profesionala de peste 11 ani in :
    -invatamantul primar;
    -lucrul cu copii institutionaluzati;
    -aplicarea principiilor cognitiv comportamentale la copiii cu tulburări de spectru autist, ADHD, intarziere in dezvoltare;
    -diverse activități educative nonformale, individuale si de grup.

Mărturisesc că iau meseria mea,ca pe un “dar ” al dinvinitatii. Copiii sunt revelatori formidabili ai vieții, gata întotdeauna sa-ti ofere un zâmbet prin care sa-ti îmbogățească întreaga trăire. Am invatat multe de la ei si inca descopăr că mai am de invatat, trebuie doar sa stii sa-i descoperi si sa nu uiti sa oferi la rândul tău. Daruire, iubire si rabdare, atat de simplu!

MIRELA BARBU

CRISTINA GEANĂ

Cristina Geană

  • Psihoterapeut de orientare cognitiv-comportamentală
  • Psiholog clinician
  • Membru al Colegiului Psihologilor din România
  • Pedagog de recuperare, atestat de Asociația Natională pentru Copii și Adolescenți cu Autism din Romania
  • Absolventa a cursului “Terapie sistemică: Copil, Cuplu, Familie”, organizat de Asociația de Consiliere și Terapie a Familiei                                                  

“Stima de sine este o adevarata bagheta magica prin care putem forma viitorul unui copil. Stima de sine a unui copil poate afecta fiecare domeniu din existenta lui, de la prietenii pe care si-i aleg , si felul cum va invata in scoala, pana la ce fel de slujba isi va alege si ce persoana isi va selecta pentru a se casatori.” Stephanie Martson

SCURT INTERVIU CU INIŢIATORUL CURSURILOR

  În toată cariera mea profesională a trebuit să învăţ permanent. Nimeni, niciodată nu m-a pregătit să pot memora şi învăţa mai bine, nu mi-a arătat cum să pot asimila informaţia mai rapid. Cu toate acestea, ideea acestor cursuri mi-a venit urmărind recuperarea copiilor cu autism, şi mai ales a celor cu Autism Virtual. Majoritatea dintre aceştia, după începerea programelor terapeutice au prezentat îmbunătăţiri spectaculoase pe toate ariile de dezvoltare. În anumite cazuri în care părinţii şi-au permis şi au dorit continuarea programelor terapeutice, chiar dacă copiii recuperaseră întârzierile avute, am observat creşteri ale nivelului de funcţionalitate (memorie, atenţie, gândire etc) cu mult peste media copiilor cu dezvoltare normală. La mare parte din aceşti copii, testele de evaluare a coeficientului de inteligenţă sau funcţionalitate erau cu mult depăşite, deoarece aceştia deveniseră „mici genii”, cu toate că în urmă cu puţin timp fuseseră diagnosticaţi cu o Tulburare de Spectrul Autist.

      Atunci am început documentarea a tot ce înseamnă genetica, neurologia şi psihologia dezvoltării umane, dar şi programe pilot pentru urmărirea practică a teoriilor avansate, privind îmbunătăţirea nivelului de funcţionalitate la copii.

     Un alt element important de studiu a fost să mă documentez despre majoritatea cazurilor de Sindrom al Savantului existente în lume. Printre cele mai cunoscute cazuri enumerăm pe cel al americanului Kim Peek, care a reuşit să memoreze peste 9.000 de volume de cărţi şi care ajunsese la capacitatea de a citi o pagină în câteva secunde cu un procent de asimilare de 98%. Kim Peek este sursa de inspiraţie pentru celebrul film “Rain Man”, avându-i în prim plan pe celebrii actori Tom Cruise şi Dustin Hoffman, film care a obţinut mai multe premii Oscar. 

      Un alt caz celebru este cel al englezului Daniel Tammet care suferă de sinestezie lingvistică, numerică și vizuală, ceea ce înseamnă că în mintea lui, există o strânsă legătură între modul în care el percepe cuvintele, numerele și culorile; el percepe și înțelege lumea într-un mod diferit față de restul oamenilor. Printre performanţele lui Tammet menţionăm învăţarea limbii Islandeze în doar 7 zile (islandeza este una dintre cele mai dificile limbi din lume), memorarea a 22.514 zecimale ale numărului Pi în doar trei luni, precum şi efectuarea aproape instant a calcule matematice foarte complexe. Mai multe informaţii pe canalul de YouTube Cursuri Copii Bright.

     

Studii recente arată că ne naştem genii, dar sistemul actual de învăţământ ne suprimă imaginaţia şi creativitatea.  “Pentru a găsi câteva răspunsuri, oamenii de știință au supus testului și un grup de copii de 4 și 5 ani, iar ce au descoperit este neașteptat. În primul rând, trebuie spus că testul analizează abilitatea subiecților de a veni cu idei noi, diferite sau inovatoare la problemele expuse. Dintre copiii participanți la test, 98% au obținut un punctaj care i-ar încadra în categoria unor genii ale imaginației”. Cercetătorii au mers mai departe, încercând să afle dacă această creativitate remarcabilă se păstrează și în cazul copiilor cu vârste mai mari. Studiul repetat pe copiii cu vârste de 10 ani a avut însă rezultate dezamăgitoare: doar 30% dintre aceștia au obținut puncteje de geniu. Iar în cazul adolescenților de 15 ani, procentul scade la 12%. În cazul adulților, doar 2% sunt capabili să obțină rezultate de genii. Testele au fost replicate de multe ori, așa că nu se poate pune la îndoială veridicitatea rezultatelor, afirmă Gavin Nascimento, care a publicat o lucrare științifică referitoare la acest studiu.  Sursa aici.

Un alt specialist în domeniu, Alison Gopnik, profesor de psihologie și filosofie la Universitatea Berkeley din California, susţine deasemenea că bebeluşii şi copiii mici au o inteligenţă şi o creativitate, de multe ori, superioară nouă adulţilor.